- Bemutatkozás
- Hírek
- Választás 2023
- Kar
- Dokumentumok
- ETIKA
- Pályázatok
- Kedvezmények
- AUTÓ
- BANK
- BIZTOSÍTÁS
- Múzeumok
- NYELVTANULÁS
- SZÍNHÁZ, CIRKUSZ
- Szolgáltatás
- EU-Solar Nyrt.
- GF Építő Kft.
- Hollóházi Porcelánmanufaktúra Kft.
- Trendo Dental Fogászati Kft.
- Klíma-Express Kft.
- Izabell Optika
- Szalay-Hitelplusz Kft.
- Walter Férfi Divat
- EUROFAIR Kft.
- Magyar Felnőttképző és Tanácsadó Kft.
- Erzsébet Fürdő Gyógyászati és Szűrőközpont
- Magyar Posta Zrt.
- Kovaka Fitt Kft.
- Budaörsi Lőtér
- UTAZÁS, KIRÁNDULÁS, SPORT
- Kapcsolat
- Baranya vármegye
- Bács-Kiskun Vármegye
- Békés Vármegye
- Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegye
- Budapest Főváros
- Csongrád-Csanád Vármegye
- Fejér Vármegye
- Győr-Moson-Sopron Vármegye
- Hajdú-Bihar Vármegye
- Heves Vármegye
- Jász-Nagykun-Szolnok Vármegye
- Komárom-Esztergom Vármegye
- Nógrád Vármegye
- Somogy Vármegye
- Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegye
- Tolna Vármegye
- Vas Vármegye
- Veszprém Vármegye
- Zala Vármegye
Feladatai, szervezete, alapvető működési kérdései
A Kar feladatai:
A kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény rögzíti köztestületünk alapvető feladatait. A létrehozással elérni kívánt cél, hogy az MKK védje a tisztviselői szakma tekintélyét, testületeinek és tagjainak érdekeit, valamint a kormánytisztviselő és tisztviselői státuszú foglalkoztatott (továbbiakban: kormánytisztviselő) jogait.
A kitűzött célok megvalósítása érdekében a Kar:
- megalkotja az etikai elvárásokra vonatkozó részletszabályokat, kialakítja az etikai eljárás rendszerét, és lefolytatja az etikai eljárásokat, tagjai számára etikai igazolást bocsát ki,
- konzultációs jogot gyakorol a kormánytisztviselő számára előírt szakmai vizsgákkal és az MKK-t érintő jogszabályokkal összefüggésben,
- véleményezési joggal rendelkezik a kormányzati szolgálati jogviszonnyal összefüggő kérdésekben, a központi és a társadalombiztosítási költségvetésnek a kormányzati szolgálati jogviszonyban állókat érintő rendelkezéseivel összefüggésben és az igazgatási állománnyal és személyi juttatásokkal való gazdálkodás elvi kérdéseiben,
- jogalkotással összefüggő jogainak keretében kezdeményezheti a kormánytisztviselők élet- és munkakörülményeit, valamint foglalkoztatási feltételeit és a hivatás gyakorlását érintő jogszabályok megalkotását, illetve módosítását, a kormányzati szolgálati jogviszonnyal kapcsolatos jogszabálysértő gyakorlat megváltoztatását,
- tagjairól külön informatikai szakrendszer működtetésével nyilvántartást vezet,
- szakmai programokat szervez, szakmai kiadványokat jelentet meg,
- tagjai számára kulturális, sport- és jóléti programokat szervez,
- tagjai számára kedvezményes szolgáltatásokat nyújt, erre irányuló együttműködési keretmegállapodások útján,
- a kiemelkedő szakmai munka, illetőleg a közjóért végzett tevékenység méltó elismerése érdekében díjakat adományoz,
- tagjai részére a közigazgatási munka sokszínűségének irodalmi, illetve képzőművészeti eszközökkel történő bemutatása érdekében pályázatokat ír ki,
- megalkotja működési szabályait, éves költségvetését és elfogadja az annak végrehajtásáról szóló beszámolót,
- tagot delegál a Közigazgatási Továbbképzési Kollégiumba,
- megfigyelőként részt vesz a kormánytisztviselők továbbképzésében és vizsgáztatásában, intézkedéskezdeményezési jogosultsága mellett,
- kitüntetés vagy elismerés adományozását kezdeményezheti.
A Kar szervezete, alapvető működési kérdései
A Kar szervezete képviseleti, ügyintézői testületekből, valamint tisztségviselőkből és ügyintézői szervből áll. A Kar legfőbb képviseleti, döntéshozó szerve az Országos Küldöttgyűlés. Az Országos Küldöttgyűlést szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal össze kell hívni. Az Országos Küldöttgyűlés kötelező összehívásának más eseteit, továbbá a működés rendjét az Alapszabály állapítja meg.
Állandó meghívott a miniszter, a miniszter által vezetett minisztériumban működő közigazgatási államtitkár, vagy az általuk meghatározott eljárásrendben megjelölt személyek.
A Kar legfőbb ügyintézői testülete az Országos Elnökség (a továbbiakban: Elnökség), amelynek tagjai:
- az elnök, az alelnökök;
- a Felügyelőbizottság elnöke;
- az Országos Etikai Bizottság elnöke.
Az elnök a Kar képviseletét önállóan gyakorolja, jogkörét az Alapszabályban meghatározott módon átruházhatja. Az elnök munkáját az Országos Küldöttgyűlés által megválasztott legfeljebb öt alelnök segíti.
Az Országos Küldöttgyűlés nyolcvan tagból áll. A Kar működéséhez kapcsolódó adminisztratív feladatokat az Országos Iroda látja el. A főtitkár vezeti a Kar Országos Irodáját, valamint ellátja az Alapszabályban meghatározott feladatokat.
A Területi Közgyűlés Területi Elnökséget (elnököt és alelnököt), valamint 5 tagú Területi Etikai Bizottságot választ. Etikai ügyekben elsőfokon a területi etikai bizottság, másodfokon pedig az Országos Etikai Bizottság jár el. Az Országos Küldöttgyűlés tagjait, a Területi Elnökséget, a Területi Etikai Bizottságot és elnökét egy időben, öt évre, a Választási Szabályzat szerinti eljárásrendben választják meg. Nem lehet az Országos Küldöttgyűlés és a Területi Közgyűlés tagja az a kormánytisztviselő, aki a választás kitűzésének időpontjában jogerős fegyelmi büntetés hatálya alatt áll, ide nem értve a megrovást.
A kari tagság nem zár ki más kamarai tagsági viszonyt.
A Kar tisztségviselője legalább ötéves közigazgatási gyakorlattal rendelkező kormánytisztviselő lehet. Adott tisztségre a kormánytisztviselő legfeljebb három egymást követő alkalommal választható újra. Ez alól kivételt képez az elnök, aki legfeljebb két egymást követő alkalommal választható az MKK elnökévé.